Mane domina: Paskolos Indėliai

Kredito unija mažam verslui padeda ir įsibėgėti, ir atsitiesti po karantino iššūkių

Iš pradžių – galimybė išlaisvinti svajonę, o vėliau, užklupus sunkumams, – parama, padrąsinimai ir patarimai. Tokia yra grožio salono savininkės Eglės Burdulienės patirtis su kredito unija „Taupa“. Sau ir dar kelioms grožio specialistėms darbo vietas sukūrusi elektrėniškė teigia, kad pandemija sukėlė daug nerimo, todėl įtemptu metu supratimas ir palaikymas jaunam verslui buvo kaip niekad svarbus.

Grožio saloną, kuris pavadintas įkūrėjos vardu ir vadinasi „Eglės Burdulienės grožio namai“, prieš dvejus metus atidariusi E. Burdulienė pasakoja, kad ši sritis ją domino ir traukė nuo vaikystės. „Visada atkreipdavau dėmesį į spindinčius moterų plaukus, skoningą makiažą, išpuoselėtą odą. Paslapčia svajodavau, kad užaugusi aš irgi taip atrodysiu. Taigi, eksperimentuoti su kosmetika ir makiažu pradėjau būdama 12 metų. Atrasti vis naujų dalykų buvo labai įdomu, o mano kosmetikos lagaminas dydžiu ir turiniu prilygo profesionalo“, – prisiminusi šypsosi manikiūro ir vizažo meistrė. Įvairūs mokymai, kursai ir seminarai jau seniai tapo jos kasdienybe.

E. Burdulienė pripažįsta, kad jaučia varžybų ir konkurencingumo poreikį, todėl mėgsta dalyvauti konkursuose. Taip pat ji organizuoja su grožiu ir estetika susijusius renginius ir mokymus, kuriuose dalijasi sukaupta patirtimi, žiniomis ir patarimais.

O naujausia veiklios moteris iniciatyva – mergaičių vasaros stovykla, kurioje kiekviena stovyklautoja mokysis, kaip tapti stilinga jaunąja dama. Rudenį E. Burdulienė planuoja startuoti su pameistrystės mokymais.

Pamatus startui padėjo „Taupos“ paskola ir patarimai

Atidaryti grožio saloną gimtuosiuose Elektrėnuose pašnekovė vadina vienu iš svarbiausių gyvenimo sprendimų. Prieš pradėdama nuosavą verslą E. Burdulienė dirbo prestižiniuose grožio salonuose Vilniuje, nuolat stebėjo, kaip sekasi vietinėms grožio paslaugas teikiančioms įmonėms. „Visada mokiausi iš kitų klaidų ir gerų pavyzdžių. Mintyse dėliodavau strategiją, kaip pati galiu pasiekti tikslų – sukurti sklandžiai veikiantį verslą“, – prisipažįsta pašnekovė.

Verslininkė įsitikinusi, kad įgyvendinant svajonę būtinas ne tik artimųjų palaikymas, bet ir profesionalų patarimai, žvilgsnis iš šono. „Vyras ir mama buvo didžiausia mano atrama, aistruoliai, kurie ragino daryti ir siekti tikslo. Dar daugiau pasitikėjimo savimi suteikė pokalbiai su kredito unijos „Taupa“ profesionalais, kurie mano viziją padėjo paversti aiškiu veiksmų planu, įvertinti sąnaudas, verslo potencialą“, – kalba E. Burdulienė. Pasak grožio specialistės, be „Taupos“ pagalbos ir paskolos svajonė būtų likusi tik svajonė. Moteris verslui gavo 31 tūkst. Eurų paskolą.

„Kiekvienam smulkiajam verslininkui paskolos ėmimas – didelis ir svarbus verslo plėtros žingsnis. Svarbu tai, jog jie tinkamai įsivertintų lūkesčius bei galimas rizikas, o mes darome tai, ką galime – padedame jiems susidėlioti aiškų planą bei suprasti pačių verslo potencialą“, – sako kredito unijos „Taupa“ vadovas Karolis Vitkauskas.

E. Burdulienė pripažįsta, kad sprendimas kurti nuosavą verslą praplėtė jos akiratį ir išmokė naujų įgūdžių: „Planavau biudžetą, derinau dizainą, buvau net patalpų rekonstrukcijos techninės dalies prižiūrėtoja. Salonas turėjo atitikti griežtus reikalavimus ir būti patogus – tiek klientams, tiek darbuotojams“. Grožio meistrė priduria, kad yra labai dėkinga ir pirmajai savo darbdavei, kuri ne tik drąsino, bet ir patarė, kaip praktiškai išspręsti problemas ir žengti pirmuosius verslo žingsnius po įkurtuvių.

Stiprus noras ir tvirtas tikėjimas įveikė baimę

Grožio meistrė džiaugiasi, kad apie naują saloną klientai ėmė teirautis dar nesulaukus įkurtuvių. „Prieš atsidarant saloną apie tai vengiau kalbėti, nes tikiu prietaru, kad laimė myli tylą. Vėliau supratau, kad neklydau, nes aplink buvo skeptikų, kurie tikino, kad darau kvailystę ir salonas pasmerktas nesėkmei“, – prisimena manikiūrininkė–vizažistė.

Vis dėlto, salono patalpose dar nebuvo visų baldų, o E. Burdulienė jau buvo sudariusi klientų sąrašą ir laukė starto dienos.

„Iš pradžių mane į priekį vedė begalinis noras, kuris užgožė visas baimes. Vėliau baimės išlindo, nes teko spręsti vieną iššūkį po kito, ieškoti atsakymų į vis naujus klausimus. Išlikti kelyje man padėjo ilgametė patirtis ir žinojimas, kad kiekvienas meistras turi savo klientą – anksčiau ar vėliau jie būtinai susitinka. Taip ir buvo“, – dalijasi E. Burdulienė, kurios salonas teikia plaukų kirpimo ir dažymo, manikiūro, vizažo ir kosmetologo paslaugas. Savininkė džiaugėsi, kad nuo veiklos starto ėmė plaukti palankūs klientų atsiliepimai ir rekomendacijos. 

Karantino išbandymus atlaikyti padėjo finansų partneris

Nespėjusį įsibėgėti elektrėniškės verslą sustabdė karantinas. E. Burdulienė tvirtina, kad pandemija buvo milžiniškas smūgis visam grožio paslaugų sektoriui. „Padėtis staiga tapo neprognozuojama, aplink tvyrojo baimė ir nerimas. Atmosfera slėgė psichologiškai, išseka pajamų šaltinis, nes grožio paslaugų veikla buvo  visiškai sustabdyta gan ilgą laiką. Žmonės bijojo susirgti, todėl net ir po atlaisvinimų vangiai grįžo į salonus“, – pastebi pašnekovė.

Pasak jos, iki karantino dalį moterų itin rūpintis savo išvaizda skatino darbinė aplinka. Pasikeitus sąlygoms ir įsivyravus darbui iš namų, poreikis gražintis nuslopo. „Atrodė, kad moterys tarsi pamiršo pasitempti, pasilepinti, pasidžiaugti savo išvaizda“, – dalijasi E. Burdulienė. Iš žmonių gyvenimo dingo šventės, koncertai, renginiai – dingo ir poreikis puoštis. 

Grožio meistrė pripažįsta, kad per antrąjį karantiną ji patyrė dar didesnį nerimą, stebėdama, kaip stringa smulkusis verslas, bankrutuoja salonai, kuriuose dirbo jos bičiuliai. „Man labai pasisekė, kad mano pasirinkta kreditavimo įstaiga KU „Taupa“ ištiesė pagalbos ranką ir atidėjo įsipareigojimus, tai leido atsistoti ant kojų ir išlaikyti savo svajonę“, – pasakoja E. Burdulienė.

Po karantino išbandymų į ateitį E. Burdulienė žvelgia santūriai. Atsitiesti ir sugrįžti į įprastą ritmą prireiks laiko. Tačiau veikli moteris nepraranda tikėjimo, jog grožis išgelbės pasaulį. Kurdama grožį ji gauna pačių geriausių emocijų, mato klienčių džiaugsmą, švytinčias akis ir akimirkas, kai jos pasijaučia karalienėmis. „Susirenkame kartu su kolegėmis, nes gyvename tomis pačiomis vertybėmis ir kasdien darome viską, kad klientės būtų išpuoselėtos bei maloniai paglobotos. Regione žmonėms laimės reikia ne mažiau negu didžiuosiuose miestuose. Mūsų darbas klientėms suteikia laimę“, – mano grožio meistrė iš Elektrėnų.